Γλώσσα Μαθηματικά Μελέτη Περιβάλλοντος

Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

Προετοιμασία για την επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης


Σήμερα μας επισκέφτηκε το 1ο Νηπιαγωγείο Ν. Καλλικράτειας με σκοπό την οργάνωση της επίσκεψης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.

 Ακούσαμε το τραγούδι του Μικρού Ερμή από τη συλλογή " μίλα μου για μήλα" .
Ο μικρός Ερμής
Μουσική: Σταύρος Παπασταύρου, Στίχοι: Ευγένιος Τριβιζάς, Ερμηνεία: Σπύρος Σακκάς
Έλεγε ο θείος Πραξιτέλης
στον Ερμή όταν ήτανε παιδί
μη ετούτο, μη εκείνο
μη το άλλο, μη μη μη.
Δεν τον άφηνε να λαχανιάζει,
να βραχνιάζει, να γκρινιάζει,
ούτε τη γάτα να πειράζει
μ’ άλλα λόγια δηλαδή
Με άλλα λόγια δηλαδή
μη ετούτο, μη εκείνο
μη το άλλο μη μη μη.
Δεν τον άφηνε να μαλώνει, να ιδρώνει
τα τετράδια να μουτζουρώνει,
τα κουμπιά του να ξηλώνει
και τα αυτιά του να λερώνει.
Με άλλα λόγια δηλαδή
μη ετούτο μη εκείνο
μη το άλλο μη μη μη.
Δεν τον άφηνε να χαζεύει, να χορεύει
στη μπανιέρα να ψαρεύει
να παλεύει, να σαλεύει
ούτε βατραχάκια να μαζεύει.
Με άλλα λόγια δηλαδή
μη ετούτο μη εκείνο
μη το άλλο μη μη μη.
Έτσι δεν είναι ν’ απορεί κανείς
από την πολλή ακινησία
όταν μεγάλωσε ο μικρός Ερμής
άγαλμα έγινε περιωπής
που το ζητούσαν όλα τα μουσεία
κι ερχόταν να τον δουν τα πλήθη
από τα πέρατα της γης
αλλά τι τα θες
το σήμερα όπως και το χθες
χωρίς να δώσει αφορμή
πάλι δε γλίτωσε από τα μη
κρέμασαν γύρω του επιγραφές
πολύ απαγορευτικές
«Μην το πιάνετε»,
«μην τον πειράζετε»,
«μην τον αγγίζετε»,
ούτε να τον φωτογραφίζετε.
Με άλλα λόγια δηλαδή
μη ετούτο μη εκείνο
μη το άλλο μη μη μη.
Αλλά και το τραγούδι Μες στο Μουσείο


Και τα δυο τραγούδια μας βοήθησαν πολύ να βγάλουμε τους κανόνες για το πως θα πρέπει να συμπεριφερθούμε κατά την επίσκεψή μας στο Μουσείο.


Τέλος τα νηπιάκια μας φέρανε σε μορφή παζλ "Την κόρη της Καλλικράτειας" και προσπαθήσαμε μαζί με τα νηπιάκια να την συναρμολογήσουμε.

Η κόρη της Καλλικράτειας

Στα πλαίσια του προγράμματος "Ομαλής μετάβασης των νηπίων στο δημοτικό" επεξεργαζόμαστε μαζί με το 1ο Νηπιαγωγείο Ν. Καλλικράτειας την τοπική ιστορία της Καλλικράτειας.
Φαίνεται ότι η περιοχή κατοικούνταν ήδη από τη νεολιθική εποχή, ενώ αρχαιολογικές έρευνες έφεραν στο φως και επιτύμβια στήλη κόρης που κρατάει περιστέρι στο αριστερό της χέρι (χρονολογείται στο 440 π.Χ.), που φυλάσσεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
Ο σύγχρονος οικισμός ιδρύθηκε μετά το 1922, με την Ανταλλαγή πληθυσμών από πρόσφυγες με καταγωγή από την Καλλικράτεια Ανατολικής Θράκης που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή ήταν Μετόχι της Μονής Ξενοφώντος του Αγίου Όρους, η οποία ονομαζόταν Στόμιον.

Επισκεφτήκαμε λοιπόν  "Την κόρη της Καλλικράτειας" στο σημείο που την ανακάλυψαν οι Αρχαιολόγοι. Ενημερώσαμε βέβαια τους μαθητές πως πρόκειται για αντίγραφο και πως το πρωτότυπο φυλάσσεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το οποίο θα επισκεφτούμε προσεχώς.
 Ετσι πρωτάκια και νηπιάκια κάναμε την πρώτη κοινή εξόρμηση.

 Προσπαθήσαμε να πάρουμε κι εμείς την ίδια στάση που έχει  η κόρη.


Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι "αγαλματάκια στη σειρά"

Και τέλος προσπαθήσαμε να την αποτυπώσουμε στο χαρτί.



Στη συνέχεια όταν γυρίσαμε στην τάξη προσπαθήσαμε να γράψουμε με λίγα λόγια την ιστορία  "Της κόρης της Καλλικράτειας" . Συζητήσαμε διάφορες εκδοχές και  ο καθένας κατέλειξε στην δική του ιστορία.
 

Εκλογές στην τάξη


Με αφορμή τα εκλογικά παραβάν  που παρέμειναν όλη την εβδομάδα μέσα στην τάξη μας, σκεφτήκαμε να κάνουμε κι εμείς εκλογές και να εκλέξουμε τον δικό μας πρόεδρο της τάξης.
 
Είπα λοιπόν είπα στους μαθητές, πως όσοι θα θέλουν να είναι υποψήφιοι, να ανακοινώσουν

στους συμμαθητές τους  και τι θα κάνουν, ποιο θα είναι δηλαδή το "πρόγραμμά τους" για να έχουν κίνητρο οι συμμαθητές τους να τους ψηφίσουν. Έτσι κατέγραψα στον πίνακα τα ονόματα όσων ήθελαν να είναι υποψήφιοι και τα προγράμματά τους
Όπως στις εκλογές των μεγάλων, οι υποψήφιοι ήταν αρκετοί, από τα 20 παιδιά, τα 14 ήθελαν να ' ναι υποψήφιοι. Ευτυχώς έμειναν και κάποιοι εκτός υποψηφιότητας για εφορευτική επιτροπή.

Και η ψηφοφορία ξεκίνησε.

Μετά την καταμέτρηση των ψήφων πρόεδρος εκλέγεται η Μαρία, αντιπρόεδρος η Παναγιώτα και γραμματέας ο Δημήτρης.

 Καλή επιτυχία στο έργο σας παιδιά!!!